• Share

Ce carte din literatura romana ar trebui sa ai in geanta cand treci prin Centrul Vechi, Rosetti sau Militari?

Ce carte din literatura romana ar trebui sa ai in geanta cand treci prin Centrul Vechi, Rosetti sau Militari?

 

Apuse sunt (pentru unii) vremurile listelor cu lecturi suplimentare sau emotiile tezei la romana. Dar sa presupunem ca ne aflam in fata unui extemporal la literatura si sa incercam un exercitiu de imaginatie. Cum s-ar numi anumite zone si cartiere din Bucuresti daca ar incapea intre filele unui roman sau ale unei proze romanesti? Sau, si mai bine, ce carte s-ar asorta cel mai bine cu trecerea noastra prin aceste zone?

 

 

literatura romana roman bucuresti

 

 

Centrul Vechi: Craii de Curtea-Veche (Mateiu Caragiale)

 

Pasiuni si decadenta, sub semnul betiei simturilor, ieri ca si azi, in Centrul Vechi.

 

 

Universitate: Elevul Dima dintr-a şaptea (Mihail Drumes)

 

Una dintre cartile cu cel mai mare succes la marele public romanesc, pentru zona cu cele mai multe coate tocite pe bancile scolilor.

 

 

Rosetti: Jurnalul unei fete greu de multumit (Jeni Acterian)

 

Jeni cea mereu cazuta pe ganduri, zarita de un admirator, pe strada Dianei.

 

 

Armeneasca: Romanul adolescentului miop (Mircea Eliade)

 

Cel mai inteligent adolescent al prozei romanesti era elev la Spiru Haret.

 

 

Cismigiu: Cismigiu et comp (Grigore Băjenaru)

 

Un roman al primilor iubiri intr-un parc unde inca ne mai sarutam pe banci.

 

 

Izvor: Enigma Otiliei (George Calinescu)

 

In memoriam cartierul Uranus si strada Antim, unde Mos Costache isi dosea banii sub saltea.

 

 

Romana: Morometii (Marin Preda)

 

Aceste doua coordonate ale fiintei noastre – glia si Roma.

 

 

Ateneu: Concert din Muzica de Bach (Hortensia Papadat-Bengescu)

 

Hortensia, una dintre feministele noastre, pentru eternitate ascultand Bach pe repeat la Ateneu.

 

 

Dacia: Zenobia (Gellu Naum)

 

Iubirea unui vis suprarealist cu Gellu culegand flori in Parcul Icoanei, in asteptarea noptii.

 

 

Calea Victoriei: Calea Victoriei (Cezar Petrescu)

 

Protipendada interbelica si descompunerea ei, mereu la pas, pe Calea Victoriei.

 

 

Cotroceni: Miorita

 

Ciobanul scriindu-si testamentul la un ultim ceai, in curte la Infinitea.

 

 

Gara de Nord: Sarmanul Dionis (Mihai Eminescu)

 

In apropierea Garii, Luceafarul se iubea interzis cu Veronica Micle intr-o casa care azi nu mai exista.

 

 

Calea Grivitei: Moartea unui dansator de tango (Stelian Tanase)

 

Incursiune in lumea interlopa a Bucurestiului de altadata. Atunci, ca si acum, la lasarea serii se intamplau lucruri.

 

 

Stefan Cel Mare: Nostalgia (Mircea Cartarescu)

 

Magia Mendebilului pe aleile din Parcul Circului si printre blocuri.

 

 

Drumul Taberei: Ciresarii (Constantin Chirita)

 

Ursu, Tic, Maria sau Lucia? E imposibil sa nu-i iei (nu-i fi luat) intr-o tabara (se recomanda si in teambuilding).

 

 

Iancului: Padurea Spanzuratilor (Liviu Rebreanu)

 

Cartierul UNATC si ecranizarea lui Liviu Ciulei care a adus Romaniei primul premiu de regie la Cannes, in 1965.

 

 

Eroii Revolutiei: Cimitirul Buna-Vestire (Tudor Arghezi)

 

Un savuros pamflet-roman pentru cartierul cimitirelor.

 

 

Militari: Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi (Camil Petrescu)

 

Militari, ultima oprire inainte de autostrada spre… Campulung. Pentru ca Stefan Gheorghidiu galopa nebun de amor pe dealurile muscelene.

Distribuie